młodszy referent ds. inwestycji drogowych, transportu publicznego, prawa przewozowego
1. Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych
- niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisko
- nieposzlakowana opinia
- wykształcenie średnie lub wyższe
- znajomość obsługi komputera
- znajomość ustaw: Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy o ochronie danych osobowych, ustawy „prawo budowlane", ustawy „prawo energetyczne", ustawy „prawo o drogach publicznych", ustawy „prawo przewozowe".
2. Wymagania dodatkowe:
- odbyty staż w jednostce samorządu terytorialnego,
- samodzielność, komunikatywność
- umiejętność pracy w zespole
- umiejętność urządzeń biurowych i obsługi komputera.
- prawo jazdy kategorii B
- dysponowanie samochodem osobowym
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Realizacja zadań wynikających z ustawy „prawo budowlane", a w szczególności:
- Wykonywanie okresowych kontroli sprawności technicznej i wartości użytkowej dróg gminnych, mostów tuneli
- Prowadzenie elektronicznych książek dróg gminnych.
- Kompletowanie dokumentów i składanie wniosków o wydanie pozwolenia na budowę, remonty, przebudowy dróg gminnych.
- Realizacja zadań wynikających z przepisów ustawy „prawo energetyczne"
- Planowanie oświetlenia miejsc publicznych i dróg.
- Współdziałanie z zakładem energetycznym w zakresie realizacji zadań utrzymania i konserwacji oświetlenia ulicznego.
- Realizacja zadań związanych z inwestycjami gminnymi na drogach:
- Ustalanie planu inwestycji gminnych na dany rok i na okresy wieloletnie.
- Ustalanie planu budżetu na realizację inwestycji gminnych związanych z drogownictwem.
- Przygotowaniu projektów w planowaniu zadań inwestycyjnych w zakresie budowy, przebudowy dróg i ulic, chodników, ścieżek rowerowych, miejsc postojowych.
- Nadzór nad realizacją inwestycji w zakresie budowy, przebudowy dróg i ulic, chodników, ścieżek rowerowych, miejsc postojowych
- Współdziałanie przy opracowywaniu specyfikację warunków zamówienia, projektów umów dla wykonawców, projekty odpowiedzi na zapytanie oferentów
- Prowadzenie spraw dotyczących remontów i bieszącego utrzymania dróg gminnych i wewnętrznych
- Przygotowywanie niezbędnych dokumentów do budowy, przebudowy dróg, ulic, chodników, ścieżek rowerowych, miejsc postojowych.
- Sprawdzanie, weryfikacja, dokumentów niezbędnych do odbioru robót.
- Kontrola w trakcie realizacji zamówionej dokumentacji w szczególności pod kątem uzgodnionych umową terminów,
- Koordynacja prac związanych z realizacją inwestycji i remontów oraz kontrola ich należytej realizacji wg zawartych umów, ustalonego harmonogramu robót i dostaw inwestorskich,
- Organizowanie odbiorów inwestorskich oraz po ich zakończeniu rozliczenie zadania i przekazanie obiektu (środka trwałego) do użytkowania,
- Przygotowanie dokumentów formalno-prawnych w celu przyjęcia lub przekazania na majątek poszczególnych składników obiektu (środków trwałych) otrzymanych w ramach inwestycji prowadzonych przez gminę Lelkowo,
- Przeprowadzanie przeglądu w okresie realizacji inwestycji oraz w okresie gwarancji, organizowanie odbiorów gwarancyjnych oraz egzekwowanie usunięcia stwierdzonych usterek w okresie gwarancji wykonawczych,
- Przyjmowanie wniosków w sprawie odszkodowań w tym drogowych z tytułu prowadzonych inwestycji i ich załatwianie;
- Występowanie do specjalistycznych jednostek o wydanie wymaganych opinii, uzgodnień i pozwoleń,
- Kosztorysowanie robot budowlanych,
- Realizacja zadań wynikających z przepisów ustawy „prawo o drogach publicznych" a w szczególności
- Opracowywanie projektów uchwał w sprawie zaliczenia do kategorii dróg Gminnych, uzgadnianie projektu z Zarządem Powiatu.
- Wydawanie opinii w sprawie przebiegu dróg powiatowych.
- Prowadzenie ewidencji dróg gminnych.
- Wnioskowanie do zarządców dróg o zmianę warunków ruchu na drogach (znaki, itp.);
- Przyjmowanie zgłoszeń dotyczących zagrożeń na drogach, złego stanu technicznego dróg, usterek na drogach i dokonywania oznaczenia miejsc stwarzających zagrożenie na drogach.
- Prowadzenie dokumentacji związanej z administrowaniem drogami gminnymi, przystankami autobusowymi, mostami oraz organizacją ruchu drogowego, w tym wydawanie opinii w sprawie lokalizacji budowanych obiektów
- Opracowywanie decyzji w sprawie lokalizacji zjazdów z dróg gminnych, zajęcia pasa drogowego, opłat za zajęcie pasa drogowego;
- Wykonywanie prac i nadzór nad zimowym utrzymaniem dróg gminnych;
- Realizacja zadań wynikających z ustawy o transporcie drogowym a w szczególności:
- Wydawanie licencji na wykonanie transportu drogowego taksówką
- Wydawanie zezwoleń na wykonywanie przewozów regionalnych i przewozów regularnych specjalnych
- wydawanie zaświadczeń na przewozy na potrzeby własne.
- wydawanie licencji na transport drogowy przewóz rzeczy (spedycja)
- Realizacja zadań wynikających z przepisów ustawy „Prawo przewozowe", a w szczególności:
- Koordynacja rozkładów jazdy przewoźników wykonujących transport lokalny.
- Określanie przepisów porządkowych dla gminnego transportu zbiorowego oraz przewozu osób i bagażu.
- Realizacja zadań w zakresie zajęcia pasa drogowego w szczególności
- Prowadzenie spraw związanych z udostępnianiem powierzchni reklamowych na obiektach, urządzeniach i innych nośnikach informacji pozostających w zarządzie Gminy Lelkowo w tym jej jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej:
- przyjmowanie wniosków oraz przygotowanie umów z osobami ubiegającymi się o umieszczenie reklamy;
- ustalanie wysokości opłat za udostępnienie powierzchni reklamowych oraz wystawianie faktur;
- bieżąca kontrola dotycząca usunięcia reklam po terminie obowiązywania umowy na umieszczenie reklam jak również umieszczenia reklamy bez podpisania stosownej umowy;
- naliczanie opłat za bezumowne wykorzystanie mienia gminnego w celu umieszczenia reklam.
4. Informacje dodatkowe:
- osoby podejmujące po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym urzędniczym w jednostkach, o których mowa w art. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2022 r. poz. 530) zobowiązane będą do odbycia służby przygotowawczej, trwającej nie dłużej niż 3 miesiące i uzyskać pozytywny wynik egzaminu kończącego służbę przygotowawczą,
- Wójt Gminy może zwolnić z obowiązku odbywania służby przygotowawczej pracownika, którego wiedza lub umiejętności umożliwiają należyte wykonywanie obowiązków, szczegóły określa zarządzenie Wójta Gminy Lelkowo w sprawie szczegółowego sposobu przeprowadzania służby przygotowawczej i organizowania egzaminu kończącego tę służbę.
5. Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny,
- Życiorys (CV) z dodatkowym opisem przebiegu pracy zawodowej,
- kserokopie świadectw pracy,
- kserokopie świadectw i dyplomów potwierdzających wykształcenie,
- kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach,
- oryginał kwestionariusza osobowego osób ubiegających się o zatrudnienie (druk do pobrania w zakładce w bip.uglelkowo.pl zakładka Nabór)
- oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (wyłoniony kandydat przed nawiązaniem stosunku przedkłada zaświadczenie z Centralnego Rejestru Skazanych),
- oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
- oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na określonym stanowisku (w przypadku zatrudnienia kandydat zostanie skierowany na badania wstępne),
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych (druk do pobrania w zakładce w bip.uglelkowo.pl zakładka Nabór)
Uwaga dokumenty, o których mowa w pkt. 1-10 należy podpisać własnoręcznym podpisem.
- dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, CV powinny być opatrzone klauzulą z własnoręcznym podpisem: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781 z późn. zm.) oraz ustawą z dn. 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (tj. Dz. U. z 2022 r., poz. 530 z późn. zm.)".
Wymagane dokumenty aplikacyjne w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Nabór na stanowisko „młodszy referent ds. inwestycji drogowych, transportu publicznego, prawa przewozowego" należy złożyć w sekretariacie Urzędu Gminy Lelkowo I piętro pokój Nr 7 do godziny 15:00 lub przesłać na adres Urząd Gminy w Lelkowie 14-521 Lelkowo, w przypadku posiadanych uprawnień do podpisu elektronicznego - pocztą elektroniczną na adres: sekretariat@uglelkowo.pl w terminie do dnia 23 stycznia 2024 r. (nie mniej niż 10 dni od dnia opublikowania w BIP), decyduje data faktycznego wpływu do Urzędu Gminy w Lelkowie. Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Każdy z kandydatów spełniających wymogi formalne zostanie powiadomiony o terminie przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej i/lub testu kwalifikacyjnego.