młodszy referent ds. budownictwa, planowania przestrzennego, podziału nieruchomości
1. Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych
- niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisko
- nieposzlakowana opinia
- wykształcenie średnie lub wyższe
- znajomość obsługi komputera
- znajomość ustaw: Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy o ochronie danych osobowych, ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, ustawy „o gospodarce nieruchomościami", ustawy „o ochronie gruntów rolnych", ustawy „o zamówieniach publicznych", ustawy „prawo geodezyjne i kartograficzne".
2. Wymagania dodatkowe:
- odbyty staż w jednostce samorządu terytorialnego,
- samodzielność, komunikatywność
- umiejętność pracy w zespole
- umiejętność urządzeń biurowych i obsługi komputera.
- prawo jazdy kategorii B
- dysponowanie samochodem osobowym
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
I.Realizacja zadań wynikających z ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, a w szczególności:
- Prowadzenie postepowań o wydanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowaniu terenu;
- Wygaszanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowaniu terenu;
- Prowadzenie rejestru decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowaniu terenu;
- Prowadzenie postepowań o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego;
- Prowadzenie rejestru o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego;
- Przekazywanie rejestru miesięcznego do Marszałka Województwa
- Przekazywanie kopii decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego do Marszałka województwa w terminie 7 dni od wydania;
- Prowadzeni postepowań związanych opracowaniem studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy (SUiKZP) oraz jego zmian;
- Prowadzenie postępowań związanych ze sporządzaniem miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego (MPZP) oraz ich zmian;
- Prowadzenie rejestru MPZP;
- Prowadzenie rejestru wniosków o sporządzenie lub zmianę MPZP;
- Wprowadzanie zadań rządowych do MPZP;
- Prowadzenie spraw związanych z roszczeniami finansowymi wynikającymi z ustaleń MPZP;
- Udostępnianie do wglądu SUiKZP oraz MPZP;
- Sporządzanie wypisów i wyrysów ze SUiKZP oraz MPZP;
- Wydawanie zaświadczeń oraz informacji o przeznaczeniu nieruchomości w SUiKZP oraz MPZP;
- Wydawanie zaświadczeń o zgodności obiektów budowlanych ze SUiKZP oraz MPZP.
- Realizacja zadań wynikających z przepisów ustawy o „gospodarce nieruchomościami", a w szczególności:
- Prowadzenie postępowań w sprawie podziału nieruchomości.
- Prowadzenie postępowań w sprawie scalania i podziału działek.
- Realizacja zadań wynikających z ustawy „o ochronie gruntów rolnych", a w szczególności:
- Prowadzenie postępowań w sprawie zmiany przeznaczenia gruntów.
- Prowadzenie postępowań w sprawach wyłączania gruntów z produkcji użytków rolnych w tym w szczególności przygotowywanie decyzji administracyjnych;
- Kontrola stosowania przepisów ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych, w tym wydawanie decyzji dotyczących opłat sankcyjnych oraz kar pieniężnych;
- Współudział w prowadzeniu sprawozdawczości w zakresie obszaru gruntów wyłączanych z produkcji, ustalonych należności, opłat rocznych i innych wymienionych w ustawie o ochronie gruntów rolnych i leśnych dochodów budżetu województwa lub Funduszu leśnego, wielkości obszarów i położenia gruntów zdewastowanych zdegradowanych, podlegających rekultywacji i zagospodarowaniu, wyników rekultywacji i zagospodarowania gruntów, istniejących zasobów oraz eksploatacji złóż torfów;
- Współpraca z Kasą Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego w zakresie wliczania okresów pracy w indywidualnym gospodarstwie rolnym do pracowniczego stażu pracy;
- Przygotowywanie zaświadczeń dotyczących okresów pracy w indywidualnym gospodarstwie rolnym;
- Wydawanie opinii w postępowaniu prowadzonym przez Starostę w sprawie rekultywacji i zagospodarowania gruntów.
- Wnioskowanie o przyznanie środków z Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych
- Realizacja zadań wynikających z ustawy „prawo geodezyjne i kartograficzne", a w szczególności:
- Prowadzenie postępowań w sprawie rozgraniczenia nieruchomości.
- Dokonywanie oceny prawidłowości wykonania czynności ustalenia przebiegu granic przez geodetę.
- Realizacja zadań wynikających z ustawy „prawo geodezyjne i kartograficzne" w zakresie:
- Oznaczania nieruchomości numerami porządkowymi.
- Zawiadomienia właścicieli nieruchomości o oznaczeniu nieruchomości.
- Prowadzenie ewidencji numeracji porządkowej nieruchomości wraz z wymaganą dokumentacją i bieżące jej aktualizowanie.
- Prowadzenie postępowań w sprawach nadania nazw ulicom i placom.
- Umieszczanie i utrzymanie tabliczek z numerami nazw ulic i placów.
4. Informacje dodatkowe:
- osoby podejmujące po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym urzędniczym w jednostkach, o których mowa w art. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2022 r. poz. 530) zobowiązane będą do odbycia służby przygotowawczej, trwającej nie dłużej niż 3 miesiące i uzyskać pozytywny wynik egzaminu kończącego służbę przygotowawczą,
- Wójt Gminy może zwolnić z obowiązku odbywania służby przygotowawczej pracownika, którego wiedza lub umiejętności umożliwiają należyte wykonywanie obowiązków, szczegóły określa zarządzenie Wójta Gminy Lelkowo w sprawie szczegółowego sposobu przeprowadzania służby przygotowawczej i organizowania egzaminu kończącego tę służbę.
5. Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny,
- Życiorys (CV) z dodatkowym opisem przebiegu pracy zawodowej,
- kserokopie świadectw pracy,
- kserokopie świadectw i dyplomów potwierdzających wykształcenie,
- kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach,
- oryginał kwestionariusza osobowego osób ubiegających się o zatrudnienie (druk do pobrania w zakładce w bip.uglelkowo.pl zakładka Nabór)
- oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (wyłoniony kandydat przed nawiązaniem stosunku przedkłada zaświadczenie z Centralnego Rejestru Skazanych),
- oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
- oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na określonym stanowisku (w przypadku zatrudnienia kandydat zostanie skierowany na badania wstępne),
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych (druk do pobrania w zakładce w bip.uglelkowo.pl zakładka Nabór)
Uwaga dokumenty, o których mowa w pkt. 1-10 należy podpisać własnoręcznym podpisem.
- dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, CV powinny być opatrzone klauzulą z własnoręcznym podpisem: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781 z późn. zm.) oraz ustawą z dn. 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (tj. Dz. U. z 2022 r., poz. 530 z późn. zm.)".
Wymagane dokumenty aplikacyjne w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Nabór na stanowisko „młodszy referent ds. budownictwa, planowania przestrzennego, podziału nieruchomości" należy złożyć w sekretariacie Urzędu Gminy Lelkowo I piętro pokój Nr 7 do godziny 15:00 lub przesłać na adres Urząd Gminy w Lelkowie 14-521 Lelkowo, w przypadku posiadanych uprawnień do podpisu elektronicznego - pocztą elektroniczną na adres: sekretariat@uglelkowo.pl w terminie do dnia 5 lutego 2024 r. (nie mniej niż 10 dni od dnia opublikowania w BIP), decyduje data faktycznego wpływu do Urzędu Gminy w Lelkowie. Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Każdy z kandydatów spełniających wymogi formalne zostanie powiadomiony o terminie przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej i/lub testu kwalifikacyjnego.