ul. Królewiecka 35, 14-500 Braniewo
Na podstawie art. 13 ust 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (Dz. U. 2019, poz. 1282 z późn. zm.)
ogłasza nabór kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze
Główny Księgowy
Termin zatrudnienia: 1 lipca 2021r.
Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych > 6 %
I. Wymagania niezbędne związane ze stanowiskiem (wynikające z art. 54 ust. 2 ustawy
o finansach publicznych):
- Obywatelstwo polskie,
- Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- Nieposzlakowana opinia,
- Stan zdrowia pozwalający za zatrudnienie na w/w stanowisku,
- Kandydat nie może być skazany prawomocnym wyrokiem za przestępstwa przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządowi terytorialnemu, przeciwko wiarygodności dokumentów lub przestępstwo skarbowe.
- Spełnienie jednego z poniższych warunków:
- Ukończone ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3 letnią praktykę
w księgowości, - Ukończona średnia, policealna lub pomaturalna szkoła ekonomiczna i posiadana co najmniej 6-letnia praktyka w księgowości,
- Posiadanie wpisu do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
- Posiadanie certyfikatu księgowego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwa kwalifikacyjnego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydanego na podstawie odrębnych przepisów.
- Wymagania dodatkowe związane ze stanowiskiem:
- Znajomość przepisów ustawy o rachunkowości i ustawy o finansach publicznych oraz aktów wykonawczych,
- Znajomość przepisów podatkowych,
- Znajomość przepisów płacowych,
- Znajomość przepisów ZUS,
- Znajomość przepisów KPA,
- Znajomość przepisów o samorządzie powiatowym,
- Znajomość przepisów ustawy o pracownikach samorządowych,
- Znajomość przepisów ustawy o ochronie danych osobowych,
- Znajomość przepisów ustawy o pomocy społecznej,
- Znajomość obsługi komputera, programów finansowo – księgowych, pakietu MS Office,
- Znajomość struktury oraz podstaw prawnych działalności DPS,
- Komunikatywność, rzetelność, logicznego i analitycznego myślenia,
- Umiejętność pracy w zespole, odporność na stres,
- Odpowiedzialność i dokładność realizacji powierzonych zadań,
- Mile widziane doświadczenie w księgowości w jednostce sfery budżetowej, w tym również jednostce pomocy społecznej,
- Odbyta służba przygotowawcza.
- Zakres obowiązków:
- Nadzór nad obsługą finansowo – księgową jednostki oraz realizacja planu finansowego DPS w Braniewie,
- Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
- Bieżąca analiza wykonania planu finansowego jednostki,
- Opracowywanie budżetu,
- Przygotowanie zmian w planie finansowym jednostki w granicach upoważnień do dokonywania takich zmian,
- Przygotowanie projektu planu finansowego jednostki, zgodnie z wytycznymi Zarządu
i Rady Powiatu w szczegółowości, zakresie i terminach wynikających z obowiązujących przepisów i przedmiotowych uchwał, przedkładanie Dyrektorowi do zatwierdzenia, - Prawidłowe i terminowe wykonywanie obowiązków w zakresie planów, harmonogramów oraz sprawozdawczości finansowej i budżetowej,
- Dekretacja dokumentów księgowych zgodnie z obowiązującymi przepisami
o rachunkowości oraz regulacjami wewnętrznymi jednostki, - Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
- Dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych
z planem finansowym DPS, - Przygotowywanie wewnętrznych projektów aktów prawnych w zakresie rachunkowości oraz ich zmian,
- Wnioskowanie o przeprowadzenie inwentaryzacji w jednostce, o powołanie komisji inwentaryzacyjnej i zespołów spisowych oraz terminowe i prawidłowe rozliczenie inwentaryzacji.
- Wykonywanie innych nie wymienionych wyżej zadań, które z mocy prawa lub przepisów wewnętrznych wydanych przez Dyrektora jednostki należą do kompetencji Głównego Księgowego.
- Warunki pracy:
- Umowa o pracę w wymiarze pełnego etatu na czas określony z możliwością zatrudnienia na czas nieokreślony.
- Praca od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00-15.00
- Stanowisko pracy związane z obsługą komputera, urządzeń biurowych, współpracą
z pracownikami zakładu oraz instytucjami zewnętrznymi. - Miejsce pracy: Powiatowy Dom Pomocy Społecznej w Braniewie, ul. Królewiecka 35
- W przypadku osoby podejmującej po raz pierwszy w jednostkach samorządowych określonych w art. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych – zatrudnienie wiąże się z obowiązkiem odbycia służby przygotowawczej.
- Wymagane dokumenty:
- Życiorys (CV) opatrzony własnoręcznym podpisem kandydata,
- List motywacyjny opatrzony własnoręcznym podpisem kandydata,
- Kserokopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających wymagane doświadczenie zawodowe, uwierzytelnione własnoręcznym podpisem z klauzulą „za zgodność z oryginałem",
- Kserokopie dokumentów potwierdzających wymagane wykształcenie i kwalifikacje zawodowe, uwierzytelnione własnoręcznym podpisem z klauzulą „za zgodność
z oryginałem", - Inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach, np. zaświadczenia
o ukończonych kursach, szkoleniach itp., - Oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i o korzystaniu z pełni praw publicznych,
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
- Oświadczenie, o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 Ustawy o pracownikach samorządowych, jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność,
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych kandydata dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r., poz.1781) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1282)
- Miejsce i termin składania ofert:1.Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście lub przesłać pocztą na adres: Powiatowy Dom Pomocy Społecznej w Braniewie ul. Królewiecka 35, 14-500 Braniewo, do dnia 07 czerwca 2021 roku do godziny 12:00, w zaklejonej kopercie z dopiskiem: "NABÓR NA WOLNE STANOWISKO GŁÓWNEGO KSIĘGOWEGO W PDPS ".
- Dokumenty, które wpłyną do jednostki po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane. Osoby, których oferty zostaną odrzucone, nie będą powiadamiane.
- Informacja o wyniku naboru będzie dostępna na stronie internetowej: bip.powiat-braniewo.pl, oraz tablicy informacyjnej w Powiatowym Domu Pomocy Społecznej
w Braniewie, ul. Królewiecka 35, 14-500 Braniewo. - PDPS w Braniewie nie odsyła dokumentów kandydatom. Nieodebrane przez kandydatów w/w dokumenty zostaną komisyjnie zniszczone po upływie 3 miesięcy od daty zakończenia procedury.
- Postępowanie dotyczące naboru na wolne stanowisko urzędnicze prowadzone jest na podstawie przepisów ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2019 roku, poz. 1282).
- Zastrzega się prawo unieważnienia naboru, bądź nie wybrania kandydata bez podania przyczyny.
- Kserokopie złożonych dokumentów powinny być własnoręcznie potwierdzone za zgodność z oryginałem.
- Każdy inny dokument, w tym m.in. oświadczenia list motywacyjny, życiorys (CV) złożone w czasie naboru powinny być opatrzone datą i własnoręcznym czytelnym podpisem.
- Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 55 644 24 92.
Szczegółowe informacje o przetwarzaniu danych osobowy znajdują się załączniku do niniejszego ogłoszenia.